Day 21: Place you’d like to visit

Nu ska jag hållas med bloggen igen då, vi får väl se hur lång tid jag klarar den här gången.

Dag 21: Ställe du skulle vilja besöka

Jag kommer aldrig lyckas bestämma mig för ett ställe så det får bli en lista som vanligt (jag har kommit fram till att jag gillar listor lite för mycket)

Paris

Åh, Paris känns så himla mysigt på något sett, jag vet inte riktigt varför egentligen. Men det verkar i alla fall sjukt trevligt där, speciellt att vara där med någon man älskar, så jag vill dit på smekmånad eller något!

 

Japan

Japan verkar också vara mysigt med sin fina natur men samtidigt så finns det storstäder med massor av shopping och alla skumma saker det går att hitta där.

 

Berlin/Tyskland

Tyskland är nog mitt favoritland #1. Det skulle ju kunna bero på att det är enda landet jag har varit i utan mina föräldrar så man har gjort lite som man vill. Men tyskland är så himla underbart! Ett extra plus är ju att jag kan tyska hyfsat så det är inte så stora problem att förstå skyltar och sånt. Ja vad mer kan man säga? Tyskland är för bra helt enkelt!


Vendig

Också ett romantiskt och mysigt land. Egentligen vet jag inte så mycket alls om Venidig mer än att det är byggt över vattnet, vilket i och för sig är rätt ballt. Men när jag var liten var jag typ helt besatt i att åka dit för mamma hade varit där på någon kurs. Jag hade till och med en spargris med min "Venedig-kassa" så jag skulle kunna åka dit. Nu är jag väl inte riktigt lika sugen längre men jag skulle absolut inte ha någonting emot att åka dit.

 

Amsterdam/Holland

Dit vet jag egentligen inte heller varför jag vill riktigt. Men av någon anledning får jag lite Moulin Rouge känsla (haha av Red Light District förmodligen) men det skulle vara ett intressant ställe att besöka. I typ alla amerikanska roadtrips i europa i filmer besöker dom ju amsterdam så. Dessutom är holländska för underbart eftersom det låter som dom pratar ett påhittat språk.

 

Las Vegas

Hur kan man inte vilja åka till Las Vegas lix? En stor jäkla stad som ligger mitt ute i ingenstans där det är party 24/7, helt sjukt, det är nästan så jag måste dit innan jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0