Day 2: How you got into one of your fandoms

Det betyder typ "Hur du blev intreserad/ ett fan av något kulturellt". Hahaha, fan vad ful mening. Jag försöker komma på någon intressant historia. Böcker och film är jag inte så himla intresserad av så det får väl bli något med musik.

Oftast när jag börjar lyssna på ett band eller en artist är det mest en slump att jag hittar dom så det finns väl egentligen bara en historia som jag kommer ihåg väl. Så detta är historien om hur jag började lyssna på Marilyn Manson haha.

Jag och en av mina kusiner satt och chattade på msn. Det var någon gång i sexan tror jag. På den tiden när jag inte hade någon egen musiksmak utan lyssnade på min systers musik och blandat jag hittat på typ "hits for kidz 7". (Jag hittade en backup på min dator från 2006, den innehöll bl.a. musik från Tyra Banks, Darin, 250kg kärlek (bonka bäver) och en låt som heter "naken i min säng", bra smak där!)

Men iaf, jag antar att vi pratade om musik och hon skickade en youtube-video med This is the new shit av MM. Jag tyckte den var asbra. Det fanns ju bara ett problem, min mamma. Sjukt fördomsfull som alltid så trodde hon att alla som lyssnade på den typen av musik var hemska sadtister som offrade människor och djur åt satan, djävulsdyrkare alltså. Jag överdriver inte äns, det är sant. Så jag passade på att lyssna på Marilyn Manson sent på natten eller med ytterst låg volym. Jag är inte riktigt säker på hur jag "kom ut" med mitt lyssnande, men jag vet att min syster råkade höra när jag spelade en gång och typ tog upp det vid matbordet, fast jag förnekade såklart, hahaha. Kan bara tala om att mamma också tycker att MM är bra nuförtiden haha. Känns som jag botar alla hennes fördomar ibland.

Och här kommer såklart videon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0